طراحی سایت

آموزش طراحی سایت

طراحی سایت

آموزش طراحی سایت

سئو و بهینه سازی سایت تحت موبایل

يكشنبه, ۲۶ شهریور ۱۳۹۶، ۰۳:۳۷ ب.ظ

چرا کارشناسان سئو و بهینه سازی وب سایت نمی توانند علی رغم توسعه روز افزون موبایل های هوشمند و استفاده بسیار زیاد افراد از تبلت ها، هنوز هم پایه وب سایت خود را مبتنی بر رایانه های رومیزی توسعه می دهند؟

دلیل این کار این است که طراحان و برنامه نویسان وب سایت ها احساس می کنند نیازی به انجام تحقیق بیشتر ندارند. آیا جواب سوال بالا، هزینه زیاد است؟ البته هزینه همیشه به معنی پول نیست. منظور ما از هزینه، هزینه های بسیاری زیادی است که کاربران و مشتریان را از یک وب سایت دور می کند.

در این مقاله از سلسله مقالات طراحی سایت پرتال، قصد داریم تا شما را با تکنیکی در زمینه سئو و بهینه سازی سایت آشنا کنیم. پس با سایت ساز پرتال همراه باشید.

اگر کاربران بسیاری با استفاده از گوشی موبایل خود، تجارت ها و کسب و کارهای آنلاین را در اینترنت جستجو کنند (به فرض کسب و کاری مانند رستوران محلی، یک شرکت بیمه، یک شرکت خدمات خودرو یا یک آژانس هواپیمایی)، بنابراین دیگیری نیازی نیست آنها را از طریق وب سایت و مرورگرهای دسکتاپی جذب کنیم. به نکات زیر توجه کنید:

عملکرد موتورهای جستجو چگونه است؟

در بیشتر موتورهای بزرگ جستجو مانند ( گوگل ،بینگ و یاهو)، پردازش صفحات در پایگاه داده ها یا همان پایگاه داد ، شامل 3 مرحله زیر است:

  • خزنده وب، لینک ها را دنبال می کند و درخواست HTTP را برای میلیون ها سایت در سراسر جهان میفرستد.
  • ایندکس کننده، همه مطالب مرتبط را در دیتا بیس آن ذخیره می کند
  • پردازشگر درخواست که در خواست کاربر را دریافت کرده و آن را با مطالب ذخیره شده مقایسه می کند

 بهینه سازی سایت به روش قدیم

رویکرد سنتی مربوط به بهینه  سازی سایت ، بر روی کلمات کلیدی یا Keywords ، tag ها و محتوای مطالب تمرکز می کند تا بر مبنای آن ها ، صفحه ای مطابق با درخواست کاربران خود طراحی کند.

در هر دو درخواست جستجو، دسکتاپ و موبایل ، موتور جستجوی درخواست،  برای هر دو به یک شکل عمل می کند. از این رو طراحان و مشاورین بهینه سازی طراحی سایت ، بر مبنای روش سنتی  بر روی توسعه دسکتاپ خود تمرکز می کنند.

بهینه سازی سایت های تحت موبایل

موتور جستجوی گوگل به این نکته توجه می کند که طراحان چگونه می توانند صفحات وب سایت خود را برای تلفن های هوشمند، بهینه سازی. در دسامبر سال گذشته ، گوگل ، Googlebot-Mobile را وارد بازار کرد.

Googlebot، پوشش دهی مطالب مربوط به تلفن های هوشمند را بالا برده و تجارب جستجویی جدیدی را در اختیار کاربران قرار می دهد. تکنولوژی تلفن های هوشمند گوگل ، هنگام جستجو نتایج زیادی را در اختیار کاربران قرار می دهد تا URL هایی را برای تلفن های هوشمند ارائه دهد که از ویژگی های منحصر به فردی برخوردارند. این امر، زمان انتقال از صفحات desktop را به صفحات مربوط به تلفن های هوشمند، را کاهش می دهد.

بسیاری از طراحان سایت که مطالب مجزایی را در desktop و وبسایت های موبایل قرار می دهند ، بهتر است مطالب را یا در دامنه خاص (domain.mobi) یا دامنه دیگری (m.domain.com)  ذخیره کنند. زمانی که این راه حل در اختیار کاربران و موتوهای جستجو قرار گیرد ، خود سایت را درگیر کرده و آن را با مشکل مواجه می کند. این مشکل ، به کپی مطالب بین دسکتاپ و وب سایت های موبایل اشاره می کند که با ایجاد spam در وب سایت ، به طراحان پنالتی می دهد. همچنین استفاده از دامنه های مجزا،  باعث می شود که  لینک صفحات وب از هم جدا شوند. در نتیجه ، این امر بر روی رتبه صفحات در وب سایت تاثیر گذاشته و رتبه آن را پایین می آورد.

طراحی سایت واکنشگرا و بهینه سازی سایت

برای جلوگیری از کپی مطالب در وب سایت ، به اصول طراحی ریسپانسیو توجه کنید تا بتوانید بر مبنای آن، به محتوای یکسانی از مطالب برسید. شما بهتر است اطلاعات و مطالب ضروری را در همه سیستم های خود مجددا فرمت کنید. به طور مثال ، زمانی که یک صفحه ، در iPhone قرار می گیرد ، طراحان، یک سری دستور العمل در اختیار کاربران آن قرار می دهند تا آن ها بتوانند به صورت کارآمدی از آن دستگاه استفاده کنند.

مزیت اصلی این امر این است که طراحی واکنش گرا ، شما را قادر می سازد تا محتوای یکسانی را با URL یکسان ، دریافت کنید. بدین معنا که موتور جستجو بر روی کلیه crawling ها ، در یک صفحه تاکید می کند. توجه داشته باشید که رتبه بندی سایت ، ربطی به ورژن موبایل ها ندارد. طراحانی که از ورژن های خاصی از موبایل ها استفاده می کنند ، در آخر ، رتبه بندی خود را تحت تاثیر قرار داده و آن را پایین می آورند.

اگر شما بر روی ورژن خاصی از موبایل در وب سایت خود کار می کنید ، باید به کاربران خود اطمینان دهید که محتوای مطالب گذاشته ، بسیار متفاوت از مطالب درج شده در سایت desktop می باشد. اگر شما به خوبی نتوانید این کار را انجام دهید ، مطمئن باشید که کاربران شما به طراحی واکنشگرای دیگری روی می آورند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی